Van benne ideológia, mókás minták, startup. A dánok nagyon tudják, hogy a jó formatervvel hogyan lehet megnyerni a vásárlókat.

Vannak világméretű, katasztrofális problémák, mint például a globális felmelegedés. Aztán vannak katasztrofális problémák, mint egy járvány kitörése vagy az, hogy a Föld lakóinak nagy része még mindig nem jut rendes ivóvízhez, esetleg az, hogy a malária elleni küzdelem stagnál. És végül a sor végén ott vannak azok a nagy gondok, amik miatt az emberek panaszkodnak. Ezek egyikét, az eltűnő félpár zoknik rejtélyét oldotta meg egy, kizárólag a gordiuszi csomó átvágáshoz mérhető tettel.

solosocks

A dán Uru Design arra ébredt rá, hogy a zokniknak egyáltalán nem kell egymáshoz passzolniuk. Megette a fene az egész világot széndioxidostól és maláriástól, ha az embernek olyan hülyeségek miatt kell aggódnia, mint a zoknik színe. Mi ebben az újdonság, kérdezheti magától mindenki, aki valaha úgy döntött, hogy a szárítón levő utolsó két zokni ugyan nem testvér, de valami rokonság csak van közöttük. Az, hogy az Uru rakott mögé némi ideológiát, és szinte teljesen lehetetlenné tette a passzoló párok vásárlását.

A Solosocks nevű – épp Kickstarteren kapható – zoknicsomagban öt vagy hét darab zokni található. Nem pár, zokni. A rajtuk látható minta hasonlít ugyan, de garantáltan nem fog teljesen passzolni két-két darab a kollekcióból. Természetesen van gyáváknak való fekete alapon szürke zoknik, amiken szinte nincs is felismerhető minta. Szerencsére azonban a fentebb látható Van Dyke vagy az álcázómintás Wilhelm bátrabban néz ki.

Az Uru százezer dán koronát kért a közösségi finanszírozási oldalon, és pár nappal a kampány vége előtt 200 ezer felett tartanak. Ez azt jelenti, hogy alig egy hónap alatt közel kilencmillió forint értékű zoknit adtak el csak azért, mert volt egy jó ötletük.

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem!


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?