Minden városnak fontos része a közlekedés. És ahol nincs vagy nem elég jó a tömegközlekedés, ott más megoldást kell keresni. Ez viszont nem csak az Uber lehet.

(Fotó: Uber)
(Fotó: Uber)
(fotó: Uber)

Katasztrofális, a világ végét megelőző utolsó napokat idéző helyzetben várta múlt héten Austin a SXSW konferencia résztvevőit: nem volt se Uber, se Lyft. A város ugyanis még korábban kitiltotta a két fuvarszervező céget, a konferencia résztvevőinek egy részében azonban csak a helyszínen tudatosult, hogy olyan, a 17. század elejéről megmaradt találmányokra kell támaszkodniuk, mint a taxi. (Jó, az 1600-asok elején valójában fiáker volt, de az már majdnem taxi.) A hiszti egy dologra volt jó: az internet rosszindulatúbb fele az appos kocsirendelés nélkül megmozdulni sem tudó startuppereken röhögött.

Van azonban olyan austini Uber-kihívó, amit egyrészt nem tiltottak be, másrészt pedig érdekesen módosított modellel dolgozik – írja a Yahoo Finance. A Ride Austin kezdetben a fuvardíj húsz százalékát kérte el, menet közben azonban nonprofit vállalattá alakult. Részben adományokból, részben önkéntes munkából működik, ráadásul több helyi jótékonysági szervezettel is kapcsolatban van, így a fuvarok végén fel tudják ajánlania sofőrök, hogy az utas egy felkerekített összeget fizessen, aminek a viteldíjon felüli részét valamelyik szervezet kapja meg.

A modellben a sofőrt illeti meg a viteldíj, viszont utasonként két dollárt fizet a Ride Austinnak, a cech egy százalékát a városnak adóként, és egy töredék összeget a pénzügyi szolgáltatónak. A cég szerint ezzel a jóval több pénz marad a sofőrök zsebében. És mivel a Ride Austint a közösség számára fontos szolgáltatásként képzelik el, ez nem lényegtelen a nonoprofit vezetői számára.

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem!


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?