Rövidebb lenne a sor, kevesebben lennének a gépen, és még zöldebben is lehetne üzemeltetni a flottát. A gép egyelőre nem létezik még, de ha sikerül megcsinálni, megváltoztatja a légiközlekedést.

Rövidebb lenne a sor, kevesebben lennének a gépen, és még zöldebben is lehetne üzemeltetni a flottát. A gép egyelőre nem létezik még, de ha sikerül megcsinálni, megváltoztatja a légiközlekedést.

Ezek a gépek drágák (Fotó: Sean MacEntee / Flickr CC-BY)
Ezek a gépek drágák (Fotó: Sean MacEntee / Flickr CC-BY)
(fotó: Sean MacEntee / Flickr CC-BY)

A három éve működő Zunum Aero azoknak próbálja könnyebbé tenni az életét, akik sokat repülnek Amerikán belül – írja a nuus. A Zunum hibrid elektromos gépeket építését tervezi, amelyeket aztán repülőtársaságoknak adna el. A gépek a legforgalmasabb, az Egyesült Államokon belüli útvonalakon üzemelnének légi volánbuszként. A startup Boeingtől és a Jetblue Airways egyik leányvállalatától is szerzett tőkét.

Az alacsonyabb üzemeltetési költségek miatt az áraikat 40-80 százalékkal csökkenthetnék a légitársaságok, és mivel kicsi gépekről van szó, és kevesebb biztonsági előírás vonatkozna rájuk, jóval rövidebb lenne a reptereken a beszállási folyamat.

A gépekre tíz utas férne fel és 700 mérföldet lennének képesek megtenni egyszerre. Az első repülők a 20-as évek elején gördülhetnek le a gyártósorról, és azt remélik, hogy a 30-as években a technológiai fejlődésnek köszönhetően a gépek már nagyobbak (50 utas) lehetnek, akárcsak a megtett távolságok (1000 mérföld).

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem!


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?