Míg a legismertebb taxi jellegű apptól megszökdösött az összes igazgatója, a többi útszervező app millió dollárokkal lett gazdagabb.

(Fotó: Uber)
(Fotó: Uber)
(fotó: Uber)

Nagy bajban van az Uber: a cég C-level, azaz vezető pozícióinak nagy része nincs betöltve, és egyszerre több botrány is akad a cég körül. A legutolsó, a cégnél dolgozó nők hátrányos megkülönbözetéséről szóló ügyön pont tegnap rontott még egy kevest az igazgatótanács tagja egy nyilvánosan elsütött szexista viccel. Benne van a levegőben, hogy fizetni fognak, mint a köles.

És hogy mit csinálnak ilyenkor a versenytársak? Növekedésbe kezdenek! A Lyft az uberes balhék kitörése óta 600 millió dollárnyi tőkét vont be. Emellett egyezséget kötött a Jaguar Land Roverrel egy önvezető luxus autóflotta teszteléséről. A kocsikat a Jaguar Land Rover biztosítja majd, a Lyft pedig az autókon túl 25 millió dollárnyi támogatáshoz is hozzájut. A fenti mellett a General Motors-szal és a Google anyavállalatával, az Alphabettel is írt alá önvezetős együttműködési megállapodást. (Hab a süti tetejére, hogy az Alphabet perben áll az Uberrel.)

A közép-keleti Careem, ami nyolcvan városban van jelen, szintén nagyobb összeghez jutott hozzá. Az utolsó 150 milliós szerződés aláírásával egy összesen 500 milliós támogatási kört zárt le. Ezzel a cég értékelése egymilliárd dollár felé kúszik, azaz unikornissá váltak a folyamat közben.

A Careemet ráadásul az a szaúdi Kingdom Holding támogatta most, amely a Lyftbe is jelentős összeget helyezett. Emellett az üzletben érdekelt még a német Daimler autókonszern, amelyik a közelmúltban több taxis szolgáltatást vásárolt magának.

Ezek mind olyan területek, amelyeket az Uber elveszít. Kínában labdáa sem sikerült rúgnia, dél-kelet ázsiában pedig a Grabbel áll versenybe, amibe épp az Alibaba tervez 1,5 milliárd dollárt befektetni. Nem lennénk most az Uber helyében.

Hírlevél - feliratkozom, mert az jó nekem!


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?